söndag 11 januari 2009

klart man ska ta sig ett järn efter middagen efter en veckas kneg


Igår avböjde Peter och jag utekväll då vi ville ta det lugnt och äta middag som vuxna människor.

Vi åt scampi och drack vin och livet var härligt. Så vi tog oss lite påfyllning, men det var så trevligt att vi var tvungna att ösa ännu lite mer i glasen. och så lite till. Innan vi visste ordet av så var bag in boxen slut och vi fick leta i skåpen. Eftersom vi inte hade ngt att blanda drinkar med hittade vi tillslut en flaska fint bubbel vi fått av Anna och Pelle när vi flyttade in. Jag hade sparat den för att ha till ett särskilt tillfälle och det tyckte vi sannerligen att det var igår. Förlåt Anna och pelle att jag inte minns att jag drack den...förlåt att jag bara minns när den kom ut igen...Det var en märklig kväll för både Peter och jag blev gräsligt på kanelen och fylleringde ovan nämna vänner samt Rebecka och John. Till sist var jag tvungen att lägga på då jag inte längre kunde uttala orden, så vi fick gå och lägga oss istället...ja efter att jag hängt över hinken ett tag. Det var lite ångest i morse men vi var åtminstone hemma...


Fylla på vitt vin på lördagskvällen på riktigt trevligt medelklassmanér. Vi slogs inte iallafall.

Det är ju tur.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Men snälla du. Jag skäms.Skärp dig.
www.alna.se
/sis

Anonym sa...

hahaha vad roliga ni är...
Kram Martina